دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
کد خبر: 1173021
۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
اراک

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به رسالت اصلی طلاب که تبلیغ دین است، گفت: حضرت زینب(س) بعد از حادثه کربلا بزرگترین مبلغ دین بود و اگر روشنگری های حضرت نبود حقیقت واقعه عاشورا به دست نسل های بعد نمی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اراک، به مناسبت ایام حزن و اندوه آل الله مراسم سوگواری در این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم خانم مشایخی استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) اراک با تکیه بر آیه ۱۵۵ سوره بقره بیان کرد: در آیه وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ اشاره شده است که خداوند همه انسان ها را آزمایش می کند اما آزمایش انسان ها یکسان نیست.

وی گفت: در این آیه انواع امتحانات اعم از ترس و گرسنگی، زیان مالی و جان را نام برده است . و در واقعه کربلا حضرت زینب با همه این موارد آزمایش شد.

مشایخی افزود: وجود مقدس حضرت زینب(س) از هر کدام از ۵ تن آل عبا یک صفتی را به ارث برده است، از پیامبر عقل را به ارث برده اندو به عقیله بنی هاشم معروف شد، از پدر بزرگوارشان امام علی(ع) شجاعت، از حضرت زهرا(س) عفت و حیا، از امام حسن(ع) صبر، که در برابر مصیبت ها صبر کنند و از امام حسین(ع) عزت را به ارث بردند.

وی با اشاره به رسالت اصلی طلاب که تبلیغ دین است، ادامه داد: حضرت زینب(س) بعد از حادثه کربلا بزرگترین مبلغ دین بودند واگر روشنگری های حضرت نبود حقیقت واقعه عاشورا به دست نسل های بعد نمی رسید.

رسالت اصلی طلاب تبلیغ دین است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha